Dead by Daylight: Neuer Patch (1.0.2) beinhaltet Fehlerbehebungen und Balancing-Anpassungen!

Geschrieben von Kevin Wellinger, Spieleredakteur & freier Journalist, am 01. Juli 2016 um 00:49 Uhr.

Die Entwickler von Dead by Daylight haben am Mittwochabend einen brandneuen Patch veröffentlicht. Das 195 MB große Update beinhaltet viele Fehlerbehebungen und einige Anpassungen der Perks, Items und Addons. Endlich!

News: Dead by Daylight: Neuer Patch (1.0.2) beinhaltet Fehlerbehebungen und Balancing-Anpassungen!
Quelle: store.steampowered.com

Das zweite Update (1.0.2) von Dead by Daylight hat nicht lange auf sich warten lassen. Rund zwei Wochen nach Release des Horror-Games Mitte Juni 2016, veröffentlichen die Entwickler Behaviour Interactive einen neuen Patch mit vielen Änderungen. Neben allgemeinen Änderungen der Spielmechanik beinhaltet der 195 MB große Patch etliche Fehlerbehebungen und Anpassungen der Perks verschiedener Survivor und Killer. Eine der wichtigsten Änderungen des Updates ist wohl das Verhindern von absichtlichen Disconnects während des Spielens. So erhält der Killer beispielsweise Bonus-Blut-Punkte, wenn ein Survivor absichtlich die Etappe verlässt.

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Außerdem wurde nochmals erwähnt, dass das Entwicklerteam zurzeit mit Hochdruck an einem neuen Modi (survive with friends) arbeitet, welches voraussichtlich mit dem nächsten großen Update den Weg ins Spiel finden wird.

UPDATE 01.07.2016 00:49 Uhr:

Mittlerweile gab es vier Hotfixes, welche unter anderem ein schwerwiegendes Problem mit der Erstellung von Lobbys behoben haben. Des Weiteren haben Blutpunkte nun ein Limit von 500.000 Punkten.

Nachfolgend können die Patchnotes zum Update 1.0.2 und alle bisher veröffentlichten Hotfixes (1.0.2a, 1.0.2b, 1.0.2c und 1.0.2d) nachgelesen werden.

Dead by Daylight Hotfixes 31.06.2016:

  • 1.0.2a:
    • Fixed jittery walking animations for survivors
  • 1.0.2b:
    • Fixed placement of bear traps near windows
    • Fixed picking up of crawling survivors near windows
  • 1.0.2c:
    • Capped blood points at 500000
    • Fix Wraith point farming when cloaking / uncloaking next to injured survivors
    • Fix for some killer add-ons not working (Wraith, Trapper)
    • Fixed PIP penalties for leaving a game
  • 1.0.2d:
    • Fixed an issue that could slow down or break matchmaking for some killers

Patchnotes 30.06.2016:

Balancing-Anpassungen:

  • Adjusted cooldown of "Sprint Burst"
  • "Well Make It" now only affects healing others, and its maximum bonus has been reduced
  • Various balance changes to healing build perks, survivalist build perks and healing items
  • Adjusted spawn location weights for chests and generators
  • Adjusted various score values
  • Crows will now notify killers of survivors who bore the Entity by being too still for too long
  • The Wraith now has better things to do than cloak and uncloak repeatedly for points
  • Adjusted window vaulting mechanics for killers and survivors

Fehlerbehebungen:

  • Fixed an issue which could cause "No One Escapes Death" to grant an incorrect attack cooldown reduction
  • Fixed an issue that could cause the killers camera to clip when picking up a survivor
  • Fixed an issue that could cause loud noise indicators to be seen in the tally screen
  • Fixed an issue that could stop a survivor from running when pressing the item use button when no interactions are available
  • Fixed an issue that could cause the trappers addons to only affect his starting trap
  • Fixed a matchmaking issue that could cause some players to be unable to play as the killer
  • Fixed an issue that could cause the survivors HP (bleed out) bar to not update properly on the survivors screen
  • Fixed an issue that could cause The Wraith to flicker when dissolving
  • Fixed an issue that could cause the wrong animation to play after picking up a survivor
  • Fixed an issue which could cause players not to derank after achieving rank 1
  • Fixed an issue which could block movement when The Hillbilly destroys an obstacle with the chainsaw
  • Fixed an issue where survivors couldn’t run away while getting healed
  • Fixed an issue which could cause players to get stuck on the hill
  • Various audio fixes
  • The Entity now manifests at the sacrificial hook in its proper glory

Sonstige Anpassungen:

  • "Spies from the Shadows" will no longer be triggered when the killer disturbs the crows
  • Added a 5 second delay before joining a new game after leaving lobby
  • Killers are now awarded sacrifice points if a survivor leaves the game
  • Killers are now awarded bonus points if a survivor disconnects
  • Unspent blood points are now capped
  • Adjusted certain matchmaking values
  • Various changes to basement, mine and blood lodge
  • Adjusted distortion effects during the sacrifice sequence
  • Adjusted smoke and materials when spawning characters
  • UI updates to the tally, loadout and inventory screens
  • The tally screen should now display the proper status for players that left or disconnected
  • Increased penalties for disconnecting or leaving a game

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